Nového majitele Dukly Matěje Turka těší, že ještě před zahájením nové sezony jsou vidět první výsledky práce, která má dle jeho slov probíhat „celou dekádu“. V klubovém rozhovoru řekl, že právě proces a budování je důležitější než výsledky na hřišti.
„Výsledky v horizontu jednoho roku nepovažuji za podstatné. Budou tak dobré, jakou odvedeme práci. Nechám se tím příjemně překvapit,“ usmál se.
„Já razím takovou filozofii, že je zbytečné se zaměřovat na výsledky jako spíš na proces. Ve třech oblastech, na které se zaměřujeme, máme rozdané úkoly a spousta z nich se už udělala. Každý den vidím, jak se posouváme.“
Jeden cíl má přesto stanovený: nesestoupit. „Kdybychom neudrželi první ligu, tak se nám zkomplikují všechny kroky, které děláme. Řekl bych, že je to životně důležité,“ zdůraznil.
O jakých krocích je řeč?
Strategie Dukly se podle Turka dělí na tři oblasti: sport, fanoušci a dlouhodobý rozvoj brandu Dukla.
„Sportovní oblast patří mezi důležité. Není to jedna vize, ale spousta dílčích prvků. Jedna z nich je, že Dukla má jeden z největších realizačních týmů v České republice. Posílili jsme ho, posílili jeho kompetence. Naše plány jsou přesně takováto skládačka jednotlivých kroků. Mířit trošku výš než udržovat nějaké status quo,“ vysvětluje s tím, že „nová Dukla“ klade důraz na práci s mládeží.
Druhá oblast se týká fanouškovské základy, která byla často vysmívána jinými tábory. To chce Turek zlepšit, aby na stadion chodilo daleko víc diváků.
„Třetím pilířem je dlouhodobý rozvoj značky Dukla, která je spojena i se sportem dětí a mládeže. Přemýšlíme a není tajemstvím, že chceme rozvíjet také infrastrukturu klubu, jak bude stoupat divácká základna a sportovní úspěchy. Aby tomu infrastruktura odpovídala a nebrzdila nás.“
Se sportovní oblastí Turkovi pomáhá Martin Hašek, jeho fotbalový konzultant a nynější sportovní ředitel. Spolupracují již dva a půl roku, tedy od chvíle, co většinový vlastník začal o Dukle přemýšlet.
„Nemáme mezi sebou stanovené konkrétní výsledky, kterých chceme dosáhnout, ale máme vizi. Sami po sobě chceme, aby existoval ten proces, abychom třeba měli obsazeny pozice v realizačním týmu. Aby profesionálové měli nástroje, které potřebují k práci s kádrem. Úkolem Martina je udržet tuto vizi, promítnout ji do procesů a nastavit je. Ty změny nastávají rychleji, než jsem čekal, nebo spíš vzniká něco nového. Jsem překvapený, jak rychle se nám to daří budovat,“ těší Turka.
On sám se nedrží stranou, není prý pasivním investorem, který si jednou za rok přečte výroční zprávu. Také ale sám sebe nepovažuje za mikromanažera, který by svůj čas věnoval sportovní nebo provozní stránce.
„Trošku bych se přirovnal k panu Brabcovi z Baníku,“ poznamenal. Právě v ostravském klubu se vzhlédnul a líbí se mu, jakým procesem prošel a jak se postupně sportovně a marketingově zvedal v posledních osmi letech. „Snažím se disciplinovaně věnovat strategickému rozvoji klubu a zároveň se disciplinovaně držet od toho, abych Martinovi a výkonnému řediteli Tomáši Mejzrovi nemluvil do práce,“ dodal.
Chance Liga







































































