Ligová fotbalová asociace potvrdila nedávné zprávy inFotbal.cz. Generálním partnerem profesionálního fotbalu v České republice se od příští sezony stane společnost Chance.
Ta vyhrála výběrovo řízení na generální partnerství pro první a druhou ligu. V otevřeném tendru předložila nejvyšší částku, což byl jediný rozhodující faktor. LFA a Chance se od 1. 7. 2024 stávají partnery na pět nadcházejících sezon.
„I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí,“ uvedl předseda LFA Dušan Svoboda. „Zároveň ji beru jako závazek, abychom se neuspokojili a pokračovali v nastoleném směřování. Nepochybuji, že jak my na LFA, tak i kluby využijeme získané prostředky k dalšímu posunu českého profesionálního fotbalu a k podpoře boomu, který kolem něj v současnosti panuje,“ dodal Svoboda.
Sázková společnost Chance bude generálním partnerem obou domácích profesionálních soutěží a bude vyplácet českému profesionálnímu fotbalu každoročně více než čtvrt miliardy korun. „Chance je aktuálně třetí největší sázkovkou na českém trhu a žluté konkurenci v tržním podílu dýchá na záda docela zblízka. Naším záměrem je pořadí do dvou let otočit,“ říká marketingový ředitel skupiny Tipsport Jan Čumpelík.
Do výběrového řízení se podle LFA zapojilo hned několik vážných zájemců, kteří byli jak ze sázkařského sektoru, tak i mimo něj. Do druhého kola postoupili tři nejlepší. Jak informoval inFotbal, druhou nejvyšší nabídku podala banka ČSOB ve výši 100 milionů korun, ale více než dvojnásobnou sumu už nedala.
„Chtěl bych poděkovat všem subjektům, které vyjádřily seriózní zájem a do tendru se zapojily. Je skvělé sledovat, že celá řada významných firem má chuť a zájem spojit své jméno s českým profesionálním fotbalem, který prožívá skvělé období. Bereme to jako ocenění práce profesionálních klubů a LFA samotné,“ prohlásil obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Český profesionální fotbal tak má za sebou druhý úspěšný tendr během několika měsíců. V rámci prvního na vybraná audiovizuální práva pro domácí trh získal částku přesahující 430 milionů korun. Dohromady s tendrem na generální partnerství bude český profesionální fotbal od sezony 2024/25 pracovat s částkou blížící se 700 milionů korun. Navíc výběrová řízení na audiovizuální práva pro zahraniční trhy jsou ještě v procesu vyhodnocování.